A tárgyam tanítása során a legfőbb céljaim, hogy:
- fejlesszem a diákok logikus gondolkodását
- érzelmi és motivációs téren is gazdagítsam a személyiségüket
- a tananyag egyes részeinek csoportmunkában történő elsajátítása során fejlesszem a kommunikációs képességüket valamint az együttműködési képességüket
- szövegértés és nyelvhelyesség terén nagy hangsúlyt fektessenek a tiszta, szép magyar nyelv helyes használatára
Ezeknek
a céloknak az eléréséhez a tanuláselméletek a tanulási folyamatot más pszichológiai
nézőpontból közelítik meg. Úgy gondolom, hogy önmagában egyik sem alkalmas az
oktatási célok megvalósítására, de megfelelően kombinálva őket nagyon jó
eredményeket érhetünk el.
A konnektivizmus
segítségével biztosítani lehet azt a kreatív miliőt, melyben a diákok közösen
bontják ki a számukra legizgalmasabb témákat. Manapság amikor szinte minden
diák rendelkezik okos telefonnal, táblagéppel vagy laptoppal ez a folyamat már
szinte a vérükben van. Sajnos ennek van egy negatív vonzata is, mégpedig az,
hogy az új generáció egy digitális világban él. Ahhoz, hogy visszatudjuk hozni
őket a valóságos világba segítségünkre, lehetnek a konstruktivista módszerek. A
hétköznapi életből vett feladatok megoldása, a probléma alapú tanulás, a
csoportmunka közelebb hozhatja egymáshoz és a természetes világhoz a diákokat.
Tanárként együtt szeretnék működni a diákokkal, partnerként kezelném őket.
Ahhoz, hogy elmélyítsék a tanultakat a kognitivizmus módszereit vegyíteném a
behaviorizmussal, hiszen „Gyakorlat teszi a mestert”, illetve „Ismétlés a tudás
anyja”.
Ahhoz, hogy az órák ne
legyenek nagyon unalmasak néha egy-egy viccel,
humoros megjegyzéssel kell fűszerezni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése