Tanítási filozófiám

A tárgyam tanítása során a legfőbb céljaim, hogy:

  •  fejlesszem a diákok logikus gondolkodását
  •  érzelmi és motivációs téren is gazdagítsam a személyiségüket
  •  a tananyag egyes részeinek csoportmunkában történő elsajátítása során fejlesszem a kommunikációs képességüket valamint az együttműködési képességüket
  • szövegértés és nyelvhelyesség terén nagy hangsúlyt fektessenek a tiszta, szép magyar nyelv helyes használatára
     Ezeknek a céloknak az eléréséhez a tanuláselméletek a tanulási folyamatot más pszichológiai nézőpontból közelítik meg. Úgy gondolom, hogy önmagában egyik sem alkalmas az oktatási célok megvalósítására, de megfelelően kombinálva őket nagyon jó eredményeket érhetünk el.
A konnektivizmus segítségével biztosítani lehet azt a kreatív miliőt, melyben a diákok közösen bontják ki a számukra legizgalmasabb témákat. Manapság amikor szinte minden diák rendelkezik okos telefonnal, táblagéppel vagy laptoppal ez a folyamat már szinte a vérükben van. Sajnos ennek van egy negatív vonzata is, mégpedig az, hogy az új generáció egy digitális világban él. Ahhoz, hogy visszatudjuk hozni őket a valóságos világba segítségünkre, lehetnek a konstruktivista módszerek. A hétköznapi életből vett feladatok megoldása, a probléma alapú tanulás, a csoportmunka közelebb hozhatja egymáshoz és a természetes világhoz a diákokat. Tanárként együtt szeretnék működni a diákokkal, partnerként kezelném őket. Ahhoz, hogy elmélyítsék a tanultakat a kognitivizmus módszereit vegyíteném a behaviorizmussal, hiszen „Gyakorlat teszi a mestert”, illetve „Ismétlés a tudás anyja”.

        Ahhoz, hogy az órák ne legyenek nagyon unalmasak néha egy-egy viccel, humoros megjegyzéssel kell fűszerezni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése