Gondolattérkép a geometria rendszerező összefoglalásához

      Az alábbi elmetérkép az oktatásban alkalmazható a rendszerező összefoglalás során az érettségire való felkészülésben. Vizuális típusú diákok számára segítséget nyújt a különböző témakörökhöz tartozó tételek rendszerezésében.

link : Pitagorasz tétele másképp



Alapvetően mindig fontos, hogy kontextusba tudjuk illeszteni az adott dolgokat. Ez egy 11-es diáknál már sok lehetőséget ad, hiszen már rengeteg dolgot tapasztalt, ismer. Ebben az évfolyamban sokaknak gondot okoz a szögfüggvények, illetve a térgeometria megértése. Ezen segíthet, ha így összeszedjük egy ábrában a különböző összetartozó ágait a geometriának, hogy a diák el tudja helyezni a szögfüggvényeket és a térgeometriát. Az egyéb ágakban sokkal jobban szoktak teljesíteni, gyakran a többi ágat, például a szerkesztéseket jól át tudják látni a diákok, mivel évekig tanulják, mielőtt középiskolába érkeznek. Egy ilyen ábra segíti azt, hogy besorolja egy-egy ilyen rész alá, mellé és mindjárt jobban láthatja maga előtt miről szól a dolog. Persze nem ez fogja megértetni a diákok nagy részével, de néhánynak nyújthat segítséget. Ráadásul, ha valami ismerős dologhoz tudja kötni, esetleg olyanhoz, amit kedvelt is mindjárt máshogy viszonyul az új anyaghoz. Tehát alapvetően a témakörök bevezetése előtt érdemes már feldobni egy ilyen ábrát, hogy a diákok elhelyezzék a témakört legalább, és legyen valami képük arról, mi fog történni, mielőtt belevetjük magunkat mélyen a geometria nehezebben érthető részeibe. Ráadásul, ha egy ilyet az osztállyal közösen rakunk össze, az is motiváló lehet, hogy rá tudnak csodálkozni már mennyi mindent tudnak.

Közös munkáról:
Nehéz csapatban dolgozni alapvetően, most is nehéz volt összeegyeztetni a gondolatokat, időigényes volt, hogy összebeszéljük az ötleteket. Az ötletet Ongai Erik adta,hogy erről a témáról készítsünk gondolattérképet, keresett forrásokat és elküldte nekem. Ezek után a " Mindmap Maker" alkalmazással készítettem el a képet melyeket a diákok feltudnak majd használni a tanulás során.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése