Digitális kompetencia

A digitális kompetencia nélkülözhetetlen a tanuláshoz. Magába foglalja az információk felhasználását, keresését, problémamegoldást. 

Leendő matematika szakos tanárként célomnak tartom azt, hogy különböző tevékenységek segítségével fejleszteni tudjam a tanulóim digitális kompetenciáját a matematika világában. A matematika a leghatásosabb problémamegoldó tantárgyak közé tartozik. Logikára, a logikus gondolkodásra igyekszik megtanítani bennünket. A logika a mindennapi tevékenységeinkben játszik nélkülözhetetlen szerepet. A diákok digitális kompetenciájának fejlesztését különböző matematika tartalmú digitális applikációk és játékok segítik. 

Tevékenységek mellyel tudnám fejleszteni a diákjaim digitális kompetenciáját: 
  • önálló és páros munka 
  • geogebra használata: geometria és gráfelmélet témakörben kifejezetten jól képes fejleszteni a diákok vizuális látásmódját 
  • kahoot program használata 
  • okosdoboz program használata: okosdoboz program lehetővé teszi, hogy különböző feladatok által fejlessze a gyerek a problémamegoldó képességet. 
  • okostábla használata illetve a hozzá tartozó applikációk alkalmazása a tanulás során 
  • Socrative 
Ha olyan a matematika terem adottsága, hogy van benne smart tábla akkor miért jó az nekem: 
  1. ha új anyagot kell, leadja, akkor tudok írni a táblára (hányadik óra, óracím,) 
  2. az új anyagokhoz „nkp” illetve „sulinet” honlapjáról az oktatóprogramokat megjeleníteni 
  3. gyakorláshoz akár az említett oldalakról felhasznált feladatokkal, vagy „Geogebra”-t ami egy geometriai és algebrai oktatóprogram, stb… 
Azért jók, ezek az oktatóprogramok, mert ebben a felgyorsult világban ahol a számítógépeket használják a fiatalok lépten, nyomon szívesen dolgoznak velük órán is nem idegen tőlük ezek használata. 
Az oktatóprogramokkal vagy az okostábla használatával az órán több feladatot lehet megoldani, hiszen a tanult anyagok alapján mi utasításokat adunk és a programok megrajzolják helyettünk az alakzatokat. Természetesen nekünk jó utasításokat kell adnunk. 

A diák több tapasztalatot szerez, és jobb kedvvel dolgozik, hiszen több feladatot lehet megoldani, az egész osztály/csoport látja, hozzá tud szólni, ezért magabiztosabbak lesznek az adott területen a tananyag elsajátításában

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése