Digitális forrásokat felhasználó tevékenység leírása blogbejegyzés


1.  Az osztály bemutatása:
Egy 5.A nyolcévfolyamos gimnáziumi osztály mely 34 főből áll, 16 lány és 18 fiú. Heti négy matematika óra és egy óra szakkör keretén belül csoportbontásban folyik az oktatás.
2.    Az óra (szakkör) anyaga: Bolyai matematika versenyfeladatok (szöveges feladatok)
Az óra célja: A diákok legyenek képesek bonyolultabb (versenyszintű) feladatokat megoldani, vegyék észre a matematika e területének valós életben való alkalmazhatóságát. Tudjanak különbözőábrákat és diagramokat készíteni, leolvasni és értelmezni.
Téma helye a tananyagban: versenyfeladatok
Előzmények: természetes számok, műveletek, területek meghatározása,
3.  Fejlesztési célok:
·   az elemző gondolkodás fejlesztése, a problémamegoldás mellett az igazolások keresése, egyszerűbb következtetések megértése, észrevétele, önálló megfogalmazása.
·   táblázatok, grafikonok értelmezése, az ábra alapján mennyiségek közötti összefüggés megkeresése.
·   grafikus megoldási módszerek alkalmazása.
4.  Felhasznált tankönyvek, IKT eszközök és egyéb irodalom:
Tankönyv: Sokszínű Matematika 5 (Mozaik)
Kompetencia alapú fgy. Matematika 5. évfolyam
Projektor, laptop, okostelefonok
Socrative program és feladatsor.




idő
tevékenység
megjegyzés
fejlesztési célok
3-5 perc
Adminisztratív tevékenységek:
·     hetesek jelentése
· mulasztók adminisztrálása
·     felszerelés ellenőrzése, előkészítése
· projektor és laptop beállítása, hálózathoz való csatlakoztatása (már szünetben)

precíz, pontos munkára nevelés.
5-7 perc
Házi feladat ellenőrzése, megbeszélése
Véletlenszerűen felszólítva a tanulókat a megoldások ismertetésére, megbeszéljük a felmerülő gondokat, bajokat, kérdéseket.
Óraszám, téma címének felírása.
Érdeklődés felkeltése:
Mire lehet használni az előző órán tanultakat?
Milyen hétköznapi feladatokat lehet megoldani?
Hozott-e mindenki okostelefont/táblagépet vagy egyéb netre csatlakoztatható eszközt?

Hiánypótlás ellenőrzése, hiányosságok adminisztrálása
Óra céljának meghatározása
érdeklődés felkeltése
4-6 perc
Feladatok kiosztása, elindítása:
·         mindenki csatlakozzon a netre
·         keressen rá a socrative student szavakra
·         kattintson a legelső találatra
·         adja meg a szoba nevét: BEKE816
·         írjon be/ válasszon egy nevet
·         mindenki kap egy rakétát, mely jó válaszok esetén előre lép. Így nyomon követhető mindenki pontszáma és pillanatnyi helyzete. (lásd 1.ábra)


szükség esetén tanári segítséggel
önálló munka, majd kollektív ellenőrzés.
Korosztálynak megfelelő applikáció készítése. Színes rakéták, felelet-választásos feladatlap összeállítása
10-15 perc
Feladatok megoldása:
·         mindenki kap egy 12 kérdésből álló feladatsort, melyet megoldva és a helyes választ/válaszokat bejelölve majd elküldve  továbblép a következő kérdésre. (lásd 2.ábra)
·         kis idő elteltével egyéni eredmények  ellenőrzése

önálló munka, majd kollektív ellenőrzés. szükség esetén tanári segítség.

Az elemző gondolkodás fejlesztése, a problémamegoldás mellett az igazolások keresése, egyszerűbb következtetések megértése, észrevétele, önálló megfogalmazása

8-10 perc
Feladatsor folytatása, nehezebb feladatokhoz ötleteket kérve.
önálló munka tanári segítséggel.
IKT eszközhasználat
2-5 perc
Rövid összefoglalás, az órán felmerülő problémák megvitatása.
Házi feladat kijelölése: Feladatlap megmaradt  feladatainak megoldása
Mi volt az óra célja?
Hogyan lehet használni az  okos telefonokat  az órán, illetve a hétköznapi életben?

rendszerezés,

1.ábra



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése