1.
Az osztály bemutatása:
Egy 5.A nyolcévfolyamos gimnáziumi osztály mely 34 főből áll, 16 lány és 18
fiú. Heti négy matematika óra és egy óra szakkör keretén belül csoportbontásban
folyik az oktatás.
2. Az óra (szakkör) anyaga: Bolyai matematika versenyfeladatok
(szöveges feladatok)
Az óra célja:
A diákok legyenek képesek bonyolultabb (versenyszintű) feladatokat megoldani,
vegyék észre a matematika e területének valós életben való alkalmazhatóságát.
Tudjanak különbözőábrákat és diagramokat készíteni, leolvasni és értelmezni.
Téma helye a
tananyagban: versenyfeladatok
Előzmények: természetes
számok, műveletek, területek meghatározása,
3.
Fejlesztési célok:
·
az elemző gondolkodás fejlesztése, a
problémamegoldás mellett az igazolások keresése, egyszerűbb következtetések
megértése, észrevétele, önálló megfogalmazása.
·
táblázatok, grafikonok értelmezése, az ábra
alapján mennyiségek közötti összefüggés megkeresése.
·
grafikus megoldási módszerek alkalmazása.
4.
Felhasznált tankönyvek, IKT eszközök
és egyéb irodalom:
Tankönyv: Sokszínű Matematika 5 (Mozaik)
Kompetencia alapú fgy. Matematika 5. évfolyam
Projektor, laptop, okostelefonok
Socrative program és feladatsor.
idő
|
tevékenység
|
megjegyzés
|
fejlesztési célok
|
3-5 perc
|
Adminisztratív tevékenységek:
·
hetesek jelentése
· mulasztók adminisztrálása
·
felszerelés ellenőrzése, előkészítése
·
projektor és laptop beállítása, hálózathoz
való csatlakoztatása (már szünetben)
|
precíz, pontos munkára nevelés.
|
|
5-7 perc
|
Házi feladat ellenőrzése, megbeszélése
Véletlenszerűen felszólítva a tanulókat a megoldások
ismertetésére, megbeszéljük a felmerülő gondokat, bajokat, kérdéseket.
Óraszám, téma címének felírása.
Érdeklődés felkeltése:
Mire lehet használni az előző
órán tanultakat?
Milyen hétköznapi feladatokat
lehet megoldani?
Hozott-e mindenki okostelefont/táblagépet vagy egyéb netre
csatlakoztatható eszközt?
|
Hiánypótlás ellenőrzése, hiányosságok adminisztrálása
|
Óra céljának meghatározása
érdeklődés felkeltése
|
4-6 perc
|
Feladatok kiosztása, elindítása:
·
mindenki csatlakozzon a netre
·
keressen rá a socrative student szavakra
·
kattintson a legelső találatra
·
adja meg a szoba nevét: BEKE816
·
írjon be/ válasszon egy nevet
·
mindenki kap egy rakétát, mely jó válaszok
esetén előre lép. Így nyomon követhető mindenki pontszáma és pillanatnyi
helyzete. (lásd 1.ábra)
|
szükség esetén tanári segítséggel
önálló munka,
majd kollektív ellenőrzés.
|
|
10-15 perc
|
·
mindenki kap egy 12 kérdésből álló
feladatsort, melyet megoldva és a helyes választ/válaszokat bejelölve majd
elküldve továbblép a következő
kérdésre. (lásd 2.ábra)
·
kis idő elteltével egyéni eredmények ellenőrzése
|
önálló munka,
majd kollektív ellenőrzés. szükség esetén tanári segítség.
|
Az elemző gondolkodás fejlesztése, a problémamegoldás
mellett az igazolások keresése, egyszerűbb következtetések megértése,
észrevétele, önálló megfogalmazása
|
8-10 perc
|
Feladatsor folytatása, nehezebb
feladatokhoz ötleteket kérve.
|
önálló munka tanári
segítséggel.
|
IKT eszközhasználat
|
2-5 perc
|
Rövid összefoglalás, az órán felmerülő problémák megvitatása.
Házi feladat
kijelölése: Feladatlap megmaradt feladatainak megoldása
Mi volt az óra célja?
Hogyan lehet használni az okos telefonokat az órán, illetve a hétköznapi életben?
|
rendszerezés,
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése