Digitális történetmesélés

Digitális történetmesélés a matematikában

Feladat során a célom:
  1. Diákok képesek legyenek a matematikai ismereteiket rendszerezni.
  2. Fejlesszem a kommunikációs készségüket és kreativitásukat.
  3. Örömtelibb és hatékonyabb legyen a tanulás a project alatt.
Project neve: Egy nap a matematika nélkül

A téma komplex, hiszen sok minden tartozhat ide. A diákok észre sem veszik, hogy a matematika mennyire jelen van a hétköznapjainkban. Úgy gondolom, hogy ennek a kreatív feladatnak a megoldása során a tanulók jobban beleáshatják magukat a matematika világába.


Feladatkiírás: 
Kisfilm készítése , amelynek a témája: "Egy napom matematika nélkül"

Utasítások:
  1. Alkossatok 3-4 fős csoportokat, és gondolkozzatok, milyen történetet mesélnétek el. Beszéljétek meg vázlatosan, hogy hogyan építitek fel a történetet.
  2. Történetetekhez használhattok bármilyen segédeszközt: tankönyvek, internet, könyvtár
  3. Írjátok le, gyűjtsétek össze, amit találtatok.
  4. A kisfilm terjedelme ne lépje túl a 3,5 percet. Lehet benne video vagy egy prezentáció része.
  5. A kisfilm bemutatása tanórán belül.
Minta: 
A day without math

Értékelés:

Elégséges
Közepes
Kiváló
Történet

(25%)





Pontok:
A történet nincs befejezve.

Nehezen érthető.

A diákok nem készítették el a történetet.
 0---4
Megszerkesztett történet. Néha nehéz követni, de összességében kész a történet.



5---8
Jól megszerkesztett, érthető történet.






9---12
Vizualitás

(25%)

Pontok:

Vizuális effekt nincsen, vagy kevés.



 0---4
Kevés vizuális effektus van, nem mindig van összhangban a kisfilmmel.

5---8
Vizuális effektusokat használ.



9---12
Szinkronhag

(25%)
Pontok:
Nehéz követni a képet a hanggal.

 0---4
Érthető a hang.


5---8
Minden hallatszik és érthető.

9---12
A film különböző részeinek összehangoltsága
10 %




Pontok:
A kisfilm képe és hangja nincs összehangolva.

Nincs a filmzene.

A film nincs befejezve és elmentve.

 0---4
A filmben van pár speciális effektus.

Megjelenik egy kis filmzene.
A kisfilm mentve van.


5---8 
Minden össze van hangolva.

Filmzene van benne.




9---12
A film prezentálása

(15 %)





Pontok:
Az előadó diákok nem voltak jelen a kisfilm prezentálásakor.
Feltett kérdésekre nem tudnak válaszolni.
Nem tudják érthetően bemutatni a kisfilm prezentálását.

 0---4
Az előadó diákok nem hajlandóak a csoport előtt prezentálni a kisfilmjüket.
A prezentálok beszéde nem függ össze, mindenki másról mesél.


5---8
Az előadó diákok prezentálják a csoport előtt a kisfilmjüket. Érdekesen be tudják mutatni és a közönséget be tudják vonni.
Az előadás érdekes.

9---12

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése