Feladat során a célom:
- Diákok képesek legyenek a matematikai ismereteiket rendszerezni.
- Fejlesszem a kommunikációs készségüket és kreativitásukat.
- Örömtelibb és hatékonyabb legyen a tanulás a project alatt.
A téma komplex, hiszen sok minden tartozhat ide. A diákok észre sem veszik, hogy a matematika mennyire jelen van a hétköznapjainkban. Úgy gondolom, hogy ennek a kreatív feladatnak a megoldása során a tanulók jobban beleáshatják magukat a matematika világába.
Értékelés:
Feladatkiírás:
Kisfilm készítése , amelynek a témája: "Egy napom matematika nélkül"
Kisfilm készítése , amelynek a témája: "Egy napom matematika nélkül"
Utasítások:
- Alkossatok 3-4 fős csoportokat, és gondolkozzatok, milyen történetet mesélnétek el. Beszéljétek meg vázlatosan, hogy hogyan építitek fel a történetet.
- Történetetekhez használhattok bármilyen segédeszközt: tankönyvek, internet, könyvtár
- Írjátok le, gyűjtsétek össze, amit találtatok.
- A kisfilm terjedelme ne lépje túl a 3,5 percet. Lehet benne video vagy egy prezentáció része.
- A kisfilm bemutatása tanórán belül.
Minta:
A day without mathÉrtékelés:
Elégséges
|
Közepes
|
Kiváló
|
|
Történet
(25%)
Pontok:
|
A történet nincs befejezve.
Nehezen érthető.
A diákok nem készítették el a történetet.
0---4
|
Megszerkesztett történet. Néha nehéz követni, de
összességében kész a történet.
5---8
|
Jól megszerkesztett, érthető történet.
9---12
|
Vizualitás
(25%)
Pontok:
|
Vizuális
effekt nincsen, vagy kevés.
0---4
|
Kevés
vizuális effektus van, nem mindig van összhangban a kisfilmmel.
5---8
|
Vizuális
effektusokat használ.
9---12
|
Szinkronhag
(25%)
Pontok:
|
Nehéz követni a képet a hanggal.
0---4
|
Érthető a hang.
5---8
|
Minden hallatszik és érthető.
9---12
|
A film különböző részeinek összehangoltsága
10 %
Pontok:
|
A kisfilm képe és hangja nincs összehangolva.
Nincs a filmzene.
A film nincs befejezve és elmentve.
0---4
|
A filmben van pár speciális effektus.
Megjelenik egy kis filmzene.
A kisfilm mentve van.
5---8
|
Minden össze van hangolva.
Filmzene van benne.
9---12
|
A film prezentálása
(15 %)
Pontok:
|
Az előadó diákok nem voltak jelen a kisfilm
prezentálásakor.
Feltett kérdésekre nem tudnak válaszolni.
Nem tudják érthetően bemutatni a kisfilm
prezentálását.
0---4
|
Az előadó diákok nem hajlandóak a csoport előtt
prezentálni a kisfilmjüket.
A prezentálok beszéde nem függ össze, mindenki
másról mesél.
5---8
|
Az előadó diákok prezentálják a csoport előtt a
kisfilmjüket. Érdekesen be tudják mutatni és a közönséget be tudják vonni.
Az előadás érdekes.
9---12
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése